Sosyal Medya Ve Halkla İlişikiler

Posted by Unknown on 14:14 with No comments

Halkla ilişkilerin temel amacı kurum kültürünü, kurum tarafından yayınlanmış olan mesajları ve haberleri hedef kitleleri ile paylaşmaktır.
Bilgi teknolojilerinin hızlı bir gelişim trendine girdiği 2000’li yılların başlangıcına kadar halkla ilişkiler uzmanları kurum kültürlerini, mesajlarını, haberlerini paylaşmada geleneksel medya kanallarını kullanmaktaydılar.
Sosyal medyanın önü alınamaz gelişimi halkla ilişkileruzmanlarını da etkiledi ve halkla ilişkiler uzmanları mesajlarını paylaşmada geleneksel medya kanallarının yanı sıra sosyal medya kanalları da yoğun bir şekilde kullanmaya başladılar.
Sosyal medyada yayınlanan mesajların çok kısa sürede geniş kitlelere yayılması ve kitleler arasında tartışma ortamı oluşturmasından dolayı sosyal medya kurumların halkla ilişkiler stratejilerinde çok önemli bir konuma gelmiştir.
Günümüzde tüketiciler sosyal medyanın sunmuş olduğu nimetlerin etkisi ile alışveriş yaptıkları firmalarla sürekli olarak irtibat halinde olmak, firmaların haberlerini yakından takip etmek ve firmaların sunmakta oldukları ürün ve hizmetlerle ilgili anlık yorumlarını bırakma arzusunda olduklarından sosyal medya kurumların halkla ilişkiler faaliyetlerinde çok büyük önem kazanmıştır.
Sosyal medya mecraları üzerinden yürütülmekte olan halkla ilişkiler kampanyaları ile kurumlar ile hedef kitleleri arasında geleneksel medyada var olan tek taraflı monolog iletişimin yerini karşılıklı iletişim olan dialog almıştır. Yeni iletişim şekliyle müşterilerin ihtiyaç ve istekleri daha rahat belirlenebilmekte ve çok daha kısa sürede çözüm üretilebilmektedir.
Sosyal medya geleneksel medyaya oranla çok daha hızlı olmanın yanı sıra çok daha düşük maliyetle çok daha geniş kitlelere ulaşılmasına imkan tanımaktadır.
Halkla ilişkiler faaliyetlerinin yönetilmesinde geleneksel medya hiçbir şekilde önemini kaybetmeyecektir fakat kurumlar ile hedef kitleleri arasında karşılıklı iletişimin kurulmasını sağlayan sosyal medya mecraları üzerinden yapılacak halkla ilişkiler faaliyetlerinin çok daha etkili olacağı da kesindir.
KAYNAKÇA:http://beycon.com.tr/sosyal-medya/sosyal-medya-ve-halkla-iliskiler