Digital PR En Hızlı ve En Ucuz Mecra

Posted by Unknown on 17:31 with No comments
Nüfusunun üçte ikisine yakın kısmının internet, cep telefonu ve sosyal medya kullanıcısı olan ülkemizde her markanın dijital PR planına ihtiyacı var. İnternet kullanımı ve sosyal medyanın gelişmesi sonucu şirketlerin ve markaların internet üzerinden verdiği reklamlar artarken, markanın sürekli gündemde olması için yapılan Digital PR planlamaları da yayılıyor. Digital PR çalışmalarına fazla ilgi göstermeyen Türk şirketlerin planlamayı düzgün bir şekilde yapmadığı konusunda da  pek çok sektörün kaanat önderleri, reklamcılar ve halkla ilişkiler uzmanları hem fikir.
İnternet erişiminin ve kullanım sıklığınında artışına paralel, internette yer alan içerikler ve eWOM (online ağızdan ağıza pazarlama) tüketiciler için çok büyük önem kazandı. Herhangi bir ürünü veya hizmeti satın alma sürecinde Türkiye’deki insanların 45%‟i online search sonuçlarından,  42‟si o ürün ve o ürünü veya hizmeti satan şirketle ilgili online haberlerden etkleniyor.
Yine tüketicilerin 90%‟ı bir ürünü satın almadan önce arama motorlarından sorgulayarak karar veriyor.
Arama motorlarında “referanslı içeriklerle” çıkabilmenin yolu ise prestijli sitelerde yayınlanan haberlerle mükmün oluyor. Gazete-Dergi-Radyo-TV mecrasından farklı olarak internette yayınlanan bir haber ortalama 4-5 yıl internet ortamında kalıyor. Ve bu haberler şirketlerle ve ürünlerle ilgili arama motorlarından sorgulama yapıldığında potansiyel müşterinin veya iş ortağının karşısına çıkıyor.
Şu bilgileri de sizinle paylaşmak isteriz: Türkiye’de düzenli internet kullanan 31 milyon kişinin %72’si internete girdiğinde haber ve metin içerikli yazılar okuyor. İnternet medyasında ulusal ve yerel bazda yayın yapan 750 civarında haber sitesi var. Bu sitelerden 50 tanesi günde 100 bin’den fazla kişi tarafından ziyaret ediliyor.
Sitemizde yer alan  Digital PR menüsünü incelerseniz Digital PR hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.