Sizin için halkla ilişkiler nedir?

Posted by Unknown on 17:08 with No comments
Ali Saydam: Bence halkla ilişkiler bir ikna aracıdır. Çok basit, ne konuda ikna olma aracı? Hangi konuda ikna etmeyi amaçlamaktadır? Her konuda. Bir fikrin, hizmetin ya da ürünün benimsenip kabul edilmesi ve satın alınması sürecinde ikna bölümüne kadar, yanlış anlaşılmaması gerekir. Ne yazık ki pek çok şirket, “Ya işte benim halkla ilişkilerimi yap”, ilk toplantıda; “Kaç tane satarım, daha çok satmamı sağla”. Oysa ben bir halkla ilişkiler ajansıyım, fiyata müdahale edemiyorsam, ürün kalitesine müdahale edemiyorsam, etmiyorsam o zaman satışa da kolay kolay müdahale edemez ama iknaya müdahale edebilir. Yani oy sandığının başına gelene kadar geçen süreçte, mağazaya girene kadar olan süreçte, bir fikri dinlemek için bir toplantıya katılmaya kadar geçen süreçte halkla ilişkilerin görevi ikna meselesini halletmektir.
Başarılı bir halkla ilişkiler hizmeti de karşı tarafın, şirketin itibarı, güvenilirliği, ürünün, hizmetin ve fikrin sağlanıp vaatlerin doğru bir şekilde iletilmesi sonucu, o fikir, hizmet veya ürünün benimsenmesi konusunda bir ikna sürecini doğru düzgün yönetme görevini üstlenir. Benim halkla ilişkiler için naçizane tanımım bu.
Aytül Özkan: Ben kendi tecrübelerimden bir aktarım yapmak isterim. Birçok meslektaşım, bu meslek içinde kalmış, birçok dostum, benden çok çok daha, sizin gibi, konuya hâkim. Benim kendi tecrübelerimde 1992 yılında Capitol’le girdiğim halkla ilişkiler yolunda gördüğüm şey biraz pazarlama alanındaki faaliyetlerin çağını genişletmek, ürün odaklı çalışmaları yerel ve ulusal basına taşıyabilmek ve belki o alanda yaratıcılığın tohumlarının yani halkla ilişkilerdeki projelerinde yaratıcı ve sonuç getirici olabileceğinin ilk örneklerini gördüğüm yıllardı. Tekrar ediyorum, bu benim kendi tecrübelerim için ve ben de bu yıllarda öğrendim. Ama Ogilvy bünyesine girdikten sonra son 10 yılda, 2000 yılından bugüne geldiğimiz noktada halkla ilişkiler, her şeyden önce ciddi bir kariyer ve uzmanlık alanı olarak pekişti.
Fatma Çelenk: Halkla İlişkiler günümüzün en önemli mesleklerinden biridir. Yakın geçmişe kadar çok fazla önemsenmeyen bu iş dalı artık tüm kurumlarda ilk uygulanması ve geliştirilmesi düşünülen alan haline geldi. Bir markanın imaj sahibi olması için gerekli tanıtım politikasını saptamak, markanın bu doğrultuda yönlendirilmesi, marka için düzenli bilgi akışının gerekli kişiler arasında sağlanması doğrudan markanın önem kazanmasını sağlar. Düzenli ve stratejik halkla ilişkiler faaliyetleri ile markanızı koruyabilir, finansal anlamda kuvvetlenebilir, saygınlık sağlayabilir, satışı arttırabilir ve ilişkilerinizi kuvvetlendirebilirsiniz. Halkla ilişkiler çalışmaları plan ve uzun süreçler gerektirir. Kısa vadede bir sonuç beklemek yersizdir. Zamana yayılarak ve bir program içerisinde yapılan halkla ilişkiler çalışmaları kuruma muhakkak her konuda karlılık kazandırır.